środa, 27 lipca 2016

Być jak płynąca rzeka

Autor: Paulo Coelho
Tytuł: Być jak płynąca rzeka
Ilość stron: 288
Wydawnictwo: Świat książki

Paulo Coelho - uznany przez jednych za alchemika słów, przez innych za fenomen kultury masowej - jest jednym z najbardziej znanych pisarzy współczesnych. Dla czytelników z ponad 170 krajów, niezależnie od ich wyznania i kultury, stał się prawdziwym autorytetem, również moim :)

"W życiu często by­wamy po­niewiera­ni, dep­ta­ni, upo­karza­ni i ob­rażani, a mi­mo to wciąż jes­teśmy ty­le sa­mo warci. "

"Być jak płynąca rzeka" to jedna z moich ulubionych książek tego autora. Nie wiem czy dlatego, że zamieszczone są w niej najciekawsze felietony czy może dlatego, że połączyła mnie z moim chłopakiem. Trochę z jednego i drugiego.

Muszę przyznać, że bardzo długo zmierzałam się do przeczytania tej książki. Nie interesowały mnie tego typu lektury, więc musiałam do niej dorosnąć i stało się to właśnie w 2014 roku. Wybrałam dobry moment bo podczas czytania wiele się zdarzyło.
Czytałam ją naprawdę szybko, jest bardzo lekka i przyjemna. Do dziś uwielbiam historię o ołówku.

Polecam "Być jak płynąca rzeka" każdemu, niezależnie od wieku bo potrafi dotrzeć do serca każdego.
I pamiętajcie, książki łączą ludzi ! :)

"Jak powiedział pewien perski mędrzec, miłość jest chorobą, z której nikt nie pragnie się wyleczyć. Ten kogo dotknęła, nie chce wrócić do zdrowia, kto cierpi z jej powodu, nie szuka lekarza."

9/10

*Jest to moja stara recenzja z 2014 roku :)

16 komentarzy:

  1. Nigdy nie czytałam jego książek... troszkę się obawiam jego stylu... tak dużo osób wypowiada się o jego twórczości, że zapewne sama powinnam sięgnąć po jego książki i przekonać się na własnej "skórze" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdania są podzielone, jednym podoba się jego twórczość a innym już nie :)

      Usuń
  2. Fajnie, że wrzuciłaś tekst z 2014 roku. Ogólnie do twórczości tego autora podchodzę z dystansem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do kazdej ksiazki powinno podchodzic sie z dystansem :D

      Usuń
  3. Hej, nominowałam Cię do LBA! http://riribooks.blogspot.com/2016/07/lba-1.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam obawy przed twórczością Coelho... Wydaje mi się, ze to są książki zawile i filozoficznie pisane, a rzadko się zdarza, żeby takie coś czytało się lekko i przyjemnie, bez stałego zastanawiania się co autor miał na myśli, albo ile różnych znaczeń ma jedno zdanie. Może w przyszłości się do niego przekonam, jednak póki co mówię panu Coelho "jeszcze nie" ;)

    https://doinnego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rozumiem, powiem tylko, że nie jest to właśnie taki typowy filozoficzny bełkot i jedna ciągnąca się opowieść, tylko zbiór krótkich felietonów z mądrym przesłaniem :D

      Usuń
  5. Hmm... Po książkę raczej nie sięgnę, ale bardzo podobają mi się cytaty, które zamieściłaś w tej recenzji
    pozdrawiam, books--my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam tylko "Alchemika" i chyba nieprędką porwę się na inną książkę Coelho.
    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyznam się, że za Coelho nie przepadam. Czytałam "Na brzegu rzeki Piedry usiadłam i płakałam" i kompletnie do mnie nie trafiła. Może kiedyś jeszcze dam mu drugą szansę ;)
    Pozdrawiam!
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nadal nie przeczytałam niczego tego brazylijskiego autora... jest na mojej liście już od bardzo dawna :D Jednak jako pierwszą książkę wybrałabym chyba "Alchemika".

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy cytat - taki prawdziwy, chwycił mnie za serce. Niestety jeszcze nie miałam okazji przeczytać nic tego autora, lecz myślę, że mój spis lektur na następny rok mi to wynagrodzi - słyszałam, że parę jego dzieł istnieje jako lektury szkolne.
    Pozdrawiam i zapraszam na recenzję "The Murder Complex" Lindsay Cummings! pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako lektury szkolne ? :o tego to nie slyszalam :)

      Usuń
  10. Jakoś nie mogę się przekonać...
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń